torsdag 1 september 2011

Tack, Pedro!

Nu befinner jag mig på Kairos center som ligger i stadsdelen Pacheco, som ligger i den större stadsdelen Tigre, som ligger i Buenos Aires, som ligger i Argentina! Flygresan gick bra, även fast vi var ganska nervösa (och jag var psykiskt och fysiskt trött efter allt det där förtjusande gråtandet). När vi äntligen kom fram stod fantastiske Pedro där och han hade BIL. Så han skjutsade oss till centret och sa att idag ska handla om att vi ska få vila och komma till rätta. Då ville jag bara krama människan, för jag är väldigt slut av dålig sömn och många intryck!

Lovisa och jag delar ett rum, i en relativt fin lägenhet som vi delar med volontärerna Pedro, Daniel och en Mr. X, som vi inte har träffat än. Mr. X ska vara vår spanskalärare de kommande två veckorna, är planen.
Nu ska vi snart åka och köpa vatten!

Saker vi har märkt som är konstiga/intressanta i BA:
Det är KALLT, det trodde vi inte.
Det går en massa hundar lösa överallt ("Varning varning, rabies!!", tänkte jag och Lovisa)
Det finns grindar och staket runt alla hus här, som om man är rädd för inbrott hela tiden.

Adios, så länge :*

3 kommentarer:

  1. Kallt? Typ 20 grader eller? Haha, akta dig gör hundarna;-)
    Nu har jag flyttat till mitt hem, och jag har just nu 2 jobb som jag kan välja emellan, samt att jag ska provjobba på måndag på nytt ställe. Galet vad allt vara hände på en gång.

    Jag tänker på dig.

    Men framförallt så ber jag för dig.

    Älskar dig.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är framme välbehållen! Ber såklart för dig <3 Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Amanda: Haha, nej, det är typ 10 grader ute på mornarna och kvällarna. Och även om det är 20 grader utomhus, så är det typ 15 grader inomhus...Killarna tycker att vi är väldigt konstiga svenskar som fryser, haha.
    Och vad roligt att du har fått så mycket jobb!! Vilket tror du att du kommer välja?
    Älskar dig så galet mycket, min vän. Önskar att du kunde se vad jag är med om :)

    Helena: Tack för förbönen! Be för krafter! Vi blir trötta väldigt fort här...tror att det beror mycket på språket och allt nytt! KRAM

    SvaraRadera