tisdag 6 september 2011

Mysgubbar och förkylningar

Igår var väldigt bra dag! Vi fick äntligen känna oss lite nyttiga och som att vi gjorde något; Först gick vi till Pachecos centrum alldeles själva och handlade. På trädgårdsaffären började ägaren, en gubbe på 92 år, prata med oss och visade oss runt och var alldeles exalterad. Han visade oss träd som kom från plantor som han hade plockat i den sydamerikanska djungeln för flera decenier sedan. Han visade oss också en bild på hur Pacheco såg ut för sjuttio år sedan, när han var ung, och det fanns typ inte ett enda hus. Allt var pampas.
Sen planterade vi iaf våra frön i en rabatt här och slutligen lagade vi svensk mat åt våra pojkar i lägenheten. Det var mycket uppskattat och trevligt!

Idag är en mindre trevlig dag, för jag har dragit på mig värsta förkylningen. Huvudet snurrar och gör ont och jag har sovit av och till hela dagen. Så ni som ber får gärna be för att förkylningen ska försvinna, för det känns så tråkigt att jag inte kan delta nu alldeles i början! Idag började vi också med vår spanskaundervisning, vilket kändes bra, även om jag inte vet om jag kommer att orka plugga så mycket de kommande dagarna.

Chao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar