onsdag 21 september 2011

Snygga tjejerna i slummen

Igår blev en spännande dag, men inte av de anledningarna jag trodde. Vi trodde att vi skulle till förskolan, men rektorn där blev upptagen. Så det slutade med att vi först hälsade på en tant i slummen och sen hängde med några av tonåringarna där. Hemma hos tanten fattade jag typ ingenting, för hon pratade fort och sluddrigt och jag hann tänka: "Jag kanske inte kan någon spanska alls! Fy, vad dålig jag är!" Men de hade tv:n på och jag förstod i princip allt de sa där och det tröstade mig lite.

Det var jättemysigt att hänga med tonårskillarna, för som sagt är alla killar gentlemän här. T.ex. sa jag att jag var hungrig efter ett tag och då stannade allihopa och sa till varandra: "Hon är hungrig!" som att de blev bekymrade hur de skulle lösa den situationen. Jättegulliga! Också väldigt bra för självförtroendet att hänga med dom, för de kunde inte sluta tjata om hur snygga vi var. Och en av killarna undrade om vi var modeller, haha.
Det syntes verkligen att slumområdet var fattigt, men det var nog ändå inte så hemskt som jag hade trott. Det låg ju inga döende barn på gatan eller så. Men det är ändå mycket där som är hemskt. Sonen till tanten som vi hälsade på hade till exempel jätteont i sidan för en polis hade slagit ned honom när HAN hade blivit rånad av en annan. Helt sjukt! Och nu hade de inte råd med all medicin som behövdes, så han gick runt och hade ont. Förstår inte riktigt vad polisens syfte är här, eftersom att de verkar vara dom som är mest insyltade in hemskheter här.

Vi får se vad denna dag har att bjuda på!
Chao chicos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar