fredag 23 september 2011

Nuestras guardias

Idag har vi haft en lugn plugga-spanska-tvätta-tvätt-promenera-dag. Väldigt skönt faktiskt, efter de senaste hektiska dagarna! Dock har Lovisa varit otroligt flummig, så egentligen har det nog inte varit så lugnt omkring mig, haha.
Dagens heroiska gärning: Jag har skrämt iväg inte mindre än TRE hundar som har varit för närgångna. Tydligen (enligt Lovisa) säger jag ett ganska mesigt "voff!" när jag skrämmer iväg dom. Samtidigt som jag låtsas slänga något emot dom. Men det fungerar iallafall och det är huvudsaken. Känner mig ganska stolt över mig själv.

Längtar verkligen tills vi får lite mer rutin på vårt liv här, blir rätt stressad av att inte veta vad man ska göra nästa idag, eller om en timme eller så. Mycket bestäms i sista sekund, vilket nog har att göra med argentinarnas tidsoptimism. Men förhoppningsvis kommer vi igång med rutinerna nästa vecka.

Det bästa med denna vecka har nog varit att vi har fått hänga en del med killarna från slummen. Jag bara älskade dom från första stund. Och det är bara en bonus att de kommer från slummen, för då kan vi ha dom som beskyddare när vi går runt där. Och att man behöver beskyddare där är ingen tönt-grej som någon i Sverige har hittat på, utan det behövs verkligen. Killarna säger också det. Men så länge man går med dom är det okej, och att vi känner dom kommer alltså troligtvis ge oss ganska mycket mer frihet.

1 kommentar:

  1. Hoppas du inte tar med dig förhållningssättet om hundar hem..

    SvaraRadera