söndag 11 september 2011

Tengo hambre, amigo.

Rio de la Plata, baby! När man står och tittar ut över den floden tror man att det är ett hav, för man ser inte andra sidan. På andra sidan ligger Uruguay. Sjukt! Och väldigt vackert. Älskar verkligen att vara vid vatten (och alla sop-åar som finns häromkring räknas inte!) Vi gick dit efter kyrkan idag, när de andra skulle vara med på ett möte. Linda, från Tyskland, följde också med oss och det var väldigt trevligt. Barn och mate (ett te, som alla här dricker, hela tiden) och drakar överallt. Härligt!

Mitt huvud är helt fullt av alla nya intryck och alla spanska och allt. Känner alla känslor samtidigt.
Är hungrig hela tiden här också, tror att det beror på att min hjärna arbetar så hårt. Hör mig själv säga: "Tengo hambre" hela tiden, känns det som. Och argentinarna skrattar och tycker att det är roligt att jag är hungrig hela tiden. Det känns lite konstigt, för det brukar inte vara något jag är känd för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar