torsdag 22 september 2011

Hej förskolan

Vilken crazy dag! Vi blev runtfösta som kossor mellan olika ställen i slummen hela dagen. Vi var på radiostationen och städade, vi hjälpte lite på förskolan och invigningen av en ny förskolan, sen tillbaka till den första förskolan och sen följde vi med till radion igen, för någon hade kommit på den briljanta idén att VI skulle vara med live på radion. Så ja, nu har jag varit med på spansk radio! Men vi lyssnade mest på de andra som pratade och sen pratade jag om Pippi Långstrump av någon anledning. När vi äntligen stod på busshållsplatsen som skulle oss ta tillbaka till Pacheco var jag helt slut. Och så fick jag helt plötsligt en väldigt klar bild av vad jag höll på med: Där står vi i iskall vind med en man som jag tror hette Miguel som är dagens beskyddare från slummens rånare, han röker och pratar supersnabb spanska som jag förstår typ hälften av och alla stirrar på oss och jag är på andra sidan jordklotet än vad jag brukar vara. Egentligen en ganska konstig situation, på något sätt!

Intryck av förskolan där vi ska jobba: Väldigt glada fina diciplinerade barn, duktiga fröknar, fina lokaler, bättre standard än jag trodde...kanske skriver mera sen.
Nu ska vi äta paj som jag har gjort till mina lägenhetskompisar.

Un besito en la mejilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar