onsdag 28 september 2011

Venga venga, mi amor!

Jag är så trött!! Det är INTENSIVT på förskolan, och allt är nytt och på spanska. Så både igår och idag har jag och Lovisa kommit hem som två döda fiskar. Förhoppningsvis blir det lite bättre när vi kommer in i det hela och vänjer oss vid den nya situationen. Annars kommer jag att vara en död fisk i ganska många månader framåt. Men det är roligt! Barnen är SÅ fina och fröknarna tar god hand om oss. Speciellt Margarita, vår chef. Hon frågar hela tiden: "Är allt bra? Går det bra? Är ni trötta? Vill ni vila lite? Är ni nöjda, flickor?!" Och de äldre fröknarna kallar oss: "Mi amor, mama, mi corazón." Det är rätt så underhållande och konstigt när man kommer ifrån en kultur som vår. Och så gör de stora gester hela tiden, för att vi ska förstå bättre, haha.

Idag tappade jag ett stort tungt bord på min stortå och nu gör det ONT. Den är röd och uppsvullen. Jag hoppas att jag slipper halta fram hela morgondagen. När jag sa det till en av fröknarna sa hon: "Men, min älskade, jag SA ju att du skulle ta det försiktigt!"

Jag försöker påminna mig själv, hela tiden, om att det OKEJ att jag inte förstår allt och inte kan allt än. Men jag blir ändå besviken på mig själv när jag inte jobbar som en av dom som har jobbat där i flera år. Hm, det är nog någonting jag måste släppa bara. Det är okej att vara inne i en inlärningsprocess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar