fredag 30 september 2011

"Ni ser ju annorlunda ut!"

Förvirrad dag på förskolan! Det var en speciell dag då föräldrarna kunde få komma och läsa sagor med barnen, m.m, så alla sprang runt och hade massa att göra och vi fattade typ ingenting. Vi får verkligen träna på detta att inte ha koll på allting! Eftersom det var sagodag fick vi klä ut oss. Jag blev en väldigt blå fé och kände mig lite lagom fånig där jag stod och vinkade till de förvånade argentinska föräldrarna. Men vi sticker ju ändå ut med vårt ljusa hår, så då kan man ju lika gärna klä ut sig också...

Alla barnen, speciellt de lite äldre barnen som vi möter i matsalen, stirrar på oss hela tiden. De tittar på oss, vissa viskar och fnittrar. Och om man säger hej till dom blir de antingen jätteblyga eller jättefnissiga. Pedros enkla förklaring till detta var: "Ni ser ju annorlunda ut!" Och igår kallade jag en av pojkarna för "muchacho", vilket man egentligen bara säger till äldre killar. Han var tvugnen att lägga sig på golvet för att han skrattade så mycket. Men det är inte bara en fördel att "se annorlunda" ut. Vissa av de yngre barnen blir också lite mer blyga och skeptiska, och det är ju det sista man vill. Jag vill ju att de ska få förtroende för mig och känna sig trygga hos mig!

Imorgon bär det iväg till de söta barnen på ön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar