söndag 2 oktober 2011

Venga conmigo rubia!

Jaha, då har man fått sitt första frieri då! Igår var vi några stycken som gick på en konsert här i Pacheco och jag och Lovisa diggade rätt hårt. Helt plötsligt kom det fram en random argentinare och gick ner på knä. Jag hörde inte riktigt vad han sa, men jag tror jag urskiljde "Venga conmigo rubia", vilket betyder: "Kom med mig, blodin." Det var ganska pinsamt och de andra bara skrattade. Men jag gömde mig bakom Franco och efter tag gick han iallafall, haha. Hursomhelst var konserten bra, den var med någon argentinsk artist som tydligen var väldigt känd. (Jag kommer inte ihåg namnet)

Vi var också på ön igår, vilket var fint som vanligt. Men det är inte så kul att höra om barnens livsöden, ibland önskar man nästan att man inte visste. Till exempel fick vi reda på att vissa barn nästan aldrig får middag, de äter bara i skolan och sen i kyrkan på helgerna. Och ett av barnens mamma har nyligen dött i AIDS och bla bla bla. Hemska öden. Men de flesta verkar ändå glada, speciellt när man kittlar dom och jagar dom och så! :)

Tillslut vill jag bara slå ännu ett slag för att alla hundar i Argentina, eller iallafall 99 % av dom, borde skjutas. De skrämmer mig HELA tiden. (Ja, jag är lite bitter på dom.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar