fredag 7 oktober 2011

Stövlar

Alla här frågar om Lovisa och jag är systrar. När vi frågar varför, säger dom: "Ni har likadant hår och likadana ögon." Alltså att vi har ljust hår och ljusa ögon båda två. Jag har varit nära att säga: "Men det har ju ni också!" Men jag vet inte vad de skulle tycka om det, så jag håller tyst och svarar snällt att nej, vi är inte systrar, vi är kompisar.

Det regnade igårkväll, imorse och sen nästan hela dagen. Det betydde att det nästan inte kom några barn till förskolan, det brukar tydligen vara så när det är väldigt lerigt ute. Föräldrarna har då svårt att ta sig fram på de leriga vägarna med barnvagnar och barn och alltsammans. Så vi hade en extremt lugn dag, vilket på ett sätt var ganska skönt.

Idag har Lovisa och jag tagit oss i kragen och köpt gummistövlar! Både i slummen och på ön, där vi jobbar, är det som sagt ont om asfalterade vägar och det blir lätt lerigt. Men nu är det problemet löst och vi har likadana blåa stövlar. Det känns stabilt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar