måndag 24 oktober 2011

Förkylning nr. 100

Hej förkylning nummer 100, kul att träffas! Jag har varit i princip konstant förkyld i några veckor nu. Så fort jag börjar må bättre, så kommer det en ny. Vaknade imorse med tjockt huvud, ont i magen och ont i halsen. Men, men, jag har ju kunnat vila idag, så man ska väl inte klaga. Jag hoppas att jag snart har haft de flesta vårförkylningar här, så att jag kan vara frisk och ha krafter till att göra allt det jag vill göra...

Igår diskuterade jag med Lovisa detta med min överdrivna oro över saker och ting. Jag kan verkligen bli hispig över vad som helst. Här kommer ett smakprov: Idag tänkte jag att "Tänk om jag är ännu sjukare imorgon. Då kanske jag får jättehög feber. Och om jag får jättejättehög feber kanske jag svimmar när jag ska hämta något ute i vardagsrummet. Och om jag svimmar kanske jag ramlar på en av våra kycklingar. Och då kanske Pedro måste avliva den! Vad hemskt!!" Haha. När jag väl kom på vad jag höll på att oroa mig över kunde jag inte låta bli att skratta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar