torsdag 6 oktober 2011

Förståelse

Det är intensivt på förskolan! Barnen är väldigt våldsamma emot varandra och man märker att de har många känslor som de inte riktigt vet hur de ska uttrycka. De har MYCKET karaktär, vissa av dom, och det kan vara lite utmanande ibland. Samtidigt känner man verkligen att man behövs och jag hoppas att vi kan vara förebilder för dom. Vi ber Gud om villkorslös kärlek, tålamod, medlidande och förståelse. Jag vill verkligen förstå deras situation. Om inte annat så vill jag iallafall förstå varför jag inte förstår, så att jag lär mig någonting om mig själv.
Det kan vara svårt att veta vad man ska göra av all hemsk information man får om barnen, för vi kan inte göra så mycket mer än vi gör. Och det är fröknarna som måste ansvara för att genomföra de stora förändringarna. Och i slutändan är det ju politikerna som måste stå för de riktigt stora förändringarna....Det är komplicerat!

Tå-status: Det gör fortfarande ont i tån när jag har tajta skor. Och idag råkade ett barn gå på min tå och det gjorde sjukt ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar