lördag 8 oktober 2011

Godislördag

Den här dagen blev inte som jag hade tänkt mig! Det är lördag, så egentligen skulle vi ha åkt ut till ön idag. Men eftersom har regnat så mycket var vattennivån för hög, så vi kunde inte ta oss ut. Det är så främmande för mig hur mycket vädret påverkar människor därute.
Så det blev fet sovmorgon och jag hade tänkt vara duktig och göra en massa andra produktiva saker, men så blev det inte heller. Vid frukost kände jag hur otroligt trött och slut jag var och hur det snurrade i huvudet. Så nu är jag sjuk och har spenderat dagen till största del genom att ligga i en soffa och prata, och genom att titta på film. (Det blev Tangled och Robin Hood: Prince of Thieves. Väldigt bra filmer!)

Nu är de andra ute och roar sig och spelar biljard och jag sitter hemma i soffan och försöker hitta mitt balanssinne. Men så pjåkigt är det inte, för när jag är själv kan blir jag ju lyssna på r'n'b :) Och Lovisa har varit världens snällaste idag och varit och köpt godis till mig för 20 pesos. (Det blir ganska mycket, för den som inte vet.) Och som sagt lever Benjamin, så det är också en glädjens dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar