söndag 30 oktober 2011

"Everything is just falling apart!"

Jag hade en intressant lördag igår. Först åkte vi till ön, och det var jättemånga barn som kom till kyrkan. Det var väldigt roligt! Sen åkte vi direkt till salsalektion, vilket också var väldigt roligt. Men sen när vi kom hem upptäckte jag löss i mitt hår IGEN! Man blir ju helt tokig!! Så det var bara att göra om hela processen med lusmedel och kamma, osv. Och mitt i alltsammans fick vi reda på att vi hade missat en födelsedagsfest som vi hade kunnat gå på. Då kände vi som Monica i Friends "Everything is just falling apart." haha. Men sen när jag stod i duschen och försökte få bort allt lusmedel, så tänkte jag: "Men, skärp dig, Lisa! Det finns värre saker att vara med om!" Så då skärpte jag till mig lite och så hade vi en trevlig kväll med Daniel och åt krabbelurer (söta pannkakor typ).

Min dunderförkylning har inte släppt än. När man säger till de äldre damerna på förskolan att man är förkyld kommer de alla med olika råd hur man ska hantera det hela, och det är lite kul. En hävdade att man skulle ta värktabletter och bara sova, någon annan rekommenderade att inhalera vatten med någon krydda i, osv. Men jag snyter mig och dansar salsa och hoppas på det bästa.
Nu ska jag till kyrkan!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag sitter här vid Skype nu och är osäker på om ni sett mitt meddelande om att vi ska ses 16 svensk tid. Kanske ni glömt, som jag gjorde nästa vecka. Vi kan ju försöka nästa måndag igen, kl 16. Sen åker jag till Indien i 10 dagar och det hade varit skönt med en rejäl uppdatering! Allt gott!

    SvaraRadera
  2. Hm, vi trodde att vi hade sagt 7:e november 16.00. Så, ja, nästa vecka blir bra! Men gärna lite tidigare, typ 13:30? För vi vill på utflykt också :)kram/ Lisa

    SvaraRadera