söndag 16 oktober 2011

Att ge dricks och lita på Gud

Idag tog vi oss i kragen och åkte till en kyrka inne i stan, som vi har tänkt åka till länge. Den var väldigt fin! Jag funderade på om någon skulle prata med oss efter gudstjänsten, men det hade jag inte behövt fundera på. En jättetrevliga tant ifrån Schweich prestenterade oss för en massa olika människor och hon bad om ursäkt för att hon inte kunde bjuda hem oss redan idag. Efteråt gick vi och åt kyckling på en fin restaurang, galet gott! Och jag fick lite hjärnsläpp och hade ingen aning om hur mycket dricks jag skulle ge servitrisen, så det slutade med att vi gav 20 pesos, haha. (Vi kom fram till att det nog var LITE överdrivet mycket) Men servitrisen tackade oss och pussade oss på kinden och var lycklig och det var ju fint.

Idag har jag brottats med djupa tankar som: Vad vill Gud egentligen med mig här? Tar han verkligen hand om oss? Ser han verkligen alla de där barnen, som har de så svårt?
Men jag får väl lita på Honom. Idag, i kyrkan, läste de om hur Gud har gjort stora saker genom hela historien genom människor som hade tro. Så man får helt enkelt lita på honom och så får han sköta resten. När jag tittar bakåt i mitt liv ser jag ju hur Han har hållit sin hand över allt.

Kan meddela att min förkylning har nått nya höjder. Är helt täppt i näsan, så jag säger intressanta saker som: "Addas Dajs Bund" (=Andas Najs Mun)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar