måndag 10 oktober 2011

Pedrodag

Intressant dag! Dani, som vi bor, fyllde 25 år idag. Så vi väckte honom, på äkta svenskt vis, med frukost och sång. Det var väldigt uppskattat! Sen var jag tvungen att låna strumpor av Pedro, för alla mina strumpor var smutsiga, och det hela urartade i att Lovisa och jag klädde ut oss till Pedro, med full muddering. Sen har vi varit Pedrosar hela dagen, haha. Jag börjar gilla detta med snickarbyxor och skjorta...lösmustachen är dock kanske inget jag borde köra på i framtiden.
Vi åt födelsedagslunch i trädgården, med asado, som är argentinskt grillat kött. Otroligt gott! Ångrar inte alls mitt beslut att inte vara vegetarian när jag är här i Argentina.

Just nu känns det lite segt med spanskan. Är trött på att inte kunna uttrycka mig som jag vill, och därför inte kunna vara mig själv ordentligt. Det är också otroligt frestande att prata engelska med de som kan engelska, men vi försöker undvika det. Längtar längtar längtar tills min spanska blir ännu bättre. Det är verkligen en upplevelse att vara någonstans där man inte pratar språket lika bra som alla andra. Jobbigt, men också nyttigt, kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar