söndag 23 oktober 2011

Kontraster

Livet här i Buenos Aires bjuder på några ordentliga kontraster! Under veckorna är vi i slummen, där folk bor i tegelhus som det regnar in i och där vi inte får gå själva för att det är så farligt. På lördagarna är vi på ön utanför Tigre, där husen är på pålar och folk inte har rent vatten. Och på söndagar går vi numera i en kyrka i ett väldigt rikt område, som ungefär är lika fint som Djurgården i Stockholm. Idag var vi hembjudna till en av de schweiziska ambassadörerna, som bor i närheten av kyrkan, tillsammans med ett amerikanskt par. En väldigt intressant upplevelse! Efter att ha levt mitt vardagliga liv i slummen och ute på ön (och mitt medelklassliv i Pacheco) kände jag mig ganska förvirrad av att komma till ett stort rikt hus, där man kan spola ordentligt i toaletten, där det finns diskmaskin och uteplats och bla bla bla. Jag märkte verkligen hur mitt sätt att tänka faktiskt har ändrats bara under dehär två månaderna. För jag kunde inte låta bli att tänka på hur det skulle kännas att bjuda in mina kompisar ifrån slummen till ett sådant hem...

Jag har hursomhelst haft en väldigt händelserik och trevlig vecka. Vi har bland annat tagit vår första salsalektion! Underbart att göra någonting vi inte MÅSTE göra, som VI tycker är roligt. Sen har vi också skaffat husdjur! Eller snarare har Pedro skaffat djur till Kairos, men än så länge bor de inne i vår lägenhet, så de känns som våra. Vi har två ankungar, två kaninungar och två kycklingar. Alla är väldigt söta!! Speciellt kaninungarna, som heter Jessica och Peter. Hade glömt att jag gillar kaninungar så mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar