måndag 12 september 2011

Om jag skulle ha ätit en korv, skulle du ha blivit glad...eller?

Ännu en pluggdag! Mitt huvud är helt överfyllt av spansk grammatik och spanska i allmänhet. Tillslut vet jag inte ens hur man säger saker på svenska. (kan man säga: "Om jag skulle ha ätit en korv, skulle du ha blivit glad" ?? t.ex.) Har också fått tipset av kära Pedrito att man kan lära sig spanska genom att lyssna på spansk musik. Så jag har pumpat Shakira, Maná, osv, i hörlurarna.

Jag hjälpte Pedro att tvätta bilen idag (fullt påklädd, kan jag meddela till de som tänker i de banorna) och det var härligt att använda kroppen lite igen. När vi höll på att rengöra den kom några killar från slummen som ville ha mat. Vi satte oss och pratade med dom medans de åt och deras dialekt var helt sjuk. Men de lyckades iallafall fråga mig om jag hade pojkvän i Sverige och hur gammal jag var. Jag tyckte bara att det var gulligt, för de var typ fjorton år allihopa och så fina! Till och med gangstakids är gentlemän här.

Är verkligen tacksam för mina lägenhetskompisar, måste nog säga att de är det bästa i Argentina hittills. Relationer är helt galet viktigt, jag påminns om det hela tiden. Försöker dock att inte bli stressad av att jag vill lära känna människor här, men det är svårt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar