lördag 3 september 2011

Hola!

Chicos y Chicas!

Det är fullt upp här i Buenos Aires! Vi har fått följa med på en konferens som Kairos är med och anordnar och idag har vi också gått runt en del i de centrala delarna av staden. Vi har sett La Casa Rosada (motsvarande Vita Huset), en jättevacker kyrka, el obilisco, världens bredaste gata, världens största fotografi, osv. Det känns ganska mycket som att vi är svansar på våra lägenhetskompisar, för utan dem är vi ganska lost i den här stora staden!

Trafiken här är helt galen! Förstår verkligen att det är det farligaste med att vara här i BA. Folk kör om varandra på vilken sida de vill och jag tror inte att någon är familiär med begreppet "döda vinkeln". En annan intressant sak är att det nästan aldrig finns lås på toaletterna. Man får helt enkelt utgå ifrån att ingen kommer att öppna dörren när den är stängd.

Humöret går upp och ner för mig här. Upp när de nya sakerna känns spännande och roliga och ner när de nya sakerna känns komplicerade och läskiga. Jag hoppas att vi får några djupa relation här snabbt, för jag kan inte leva utan sådana. Men tills dess får jag helt enkelt lita på att Gud är med mig. Det är också en stor välsignelse att ha en till svensk här, såklart!


Hasta luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar