söndag 4 september 2011

Un besito!

Åh, vad jag älskar att dom pussas istället för att ta i hand, här i Argentina! Idag har jag pussat X antal gubbar och tanter i kyrkan. Älskar att även de coolaste tonårsgrabbarna pussas :p
Vi följde med till Pedros kyrka idag (fast utan Pedro), den ligger ungefär en halvtimme härifrån med bil. Jag förstod de mesta av sångerna och vad de sa, förutom han som predikade som pratade galet fort och mumlade mycket. Och alla var väldigt välkomnande och varma emot oss, så borde det vara i Sverige också.

Imorgon ska tydligen vår spanskaundervisning börja på riktigt. Det känns bra, för jag vill komma in i språket så snabbt som möjligt. Vi försöker skriva upp alla nya ord vi lär oss och listan är LÅNG. Om ni vill veta vad skottkärra heter på spanska, kan ni fråga mig :)

chao!

1 kommentar:

  1. Jag vill veta vad skottkärra heter på spanska! Och så kan jag ju säga att även Betlehemskyrkan i Göteborg är en väldigt varm och välkomnande plats på jorden. Har varit där på andakt ikväll.

    SvaraRadera