fredag 16 september 2011

Min smärtande kropp och min pessimistiska själ

Hjälp! Jag känner mig som ett sådant rikemansbarn! Vi har ingen tvättmaskin i vår lägenhet och det är svindyrt att tvätta på en lavendería - ställen som tvättar kläder åt en. Så nu har vi införskaffat en stor balja och tvättmedel och idag tvättade jag en hel tvätt för hand, för första gången. Det tog låååång tid och har jag ont i händerna och känner att det här kommer bli drygt. Därför känner jag mig som ett rikemansbarn. Men jag försöker tänka positivt och inte gnälla för mycket, haha.

Förutom att tvätta, har vi idag varit inne i Buenos Aires centrum och besökt svenska ambassaden. Det är tydligen bra att "anmäla" sig där, så att de kan hjälpa en, om det - mot all förmodan - skulle hända någonting när vi är här i Argentina. (Nu kan du känna dig lite lugnare, mamma) Vi gick rätt så fel när vi skulle gå dit, så vi halvsprang i en timme innan vi kom dit. Men det var värt det, för det var sjukt skönt att se ett till svensk ansikte och prata lite svenska. Äntligen fick vi prata med någon, där vi verkligen förstod ALLT hon sa!!

Nu ska jag släpa ut mina smärtande kropp och min pessimistiska själ till trädgården och vattna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar