tisdag 27 september 2011

Äntligen lite struktur!

Idag fick vi äntligen börja jobba på förskolan lite mer på riktigt! Såhär kommer våra dagar att se ut i början, ungefär: Jobba med en grupp barn på förmiddagen, hjälpa till i matsalen under lunchen, sen lite rast och sen ska vi hjälpa en kvinna som håller på med städning. 09.00-17.00 tisdag-fredag. Och på lördagar är vi ute på ön. AH! Det är så sjukt skönt att vi har fått lite mera ordning på våra liv! Och kontrollfreak som jag är, så blir det bara ännu mer underbart!!
Än så länge har jag bara positiva saker att säga om förskolan, barnen och fröknarna (förutom den bristande organisationen i början kanske :p). De är så fina och fröknarna gör ett otroligt viktigt jobb. Hela organisationen (de båda förskolorna, radion, läxhjälpen osv.) berör totalt ca 1000 barn i området. Det är helt fantastiskt! Och då räknar man inte med alla vuxna i området som har fått jobb. Och Margarita, som är chef för alltsammans är en fantastisk kvinna, och jag tror inte ens hon förstår hur fantastisk hon är. Arbetet i slummen berör människorna där på så många olika sätt, kortsiktigt och långsiktigt.

Och där kommer vi och hoppas att vi kan göra någonting för att hjälpa till i detta fantastiska arbete. Det är lite omvälvande, eller vad man ska säga. Just nu känner jag mig mest ganska liten i dethär stora sammanhanget. Men jag är också så glad att Gud är med mig i detta. Tänk att han är med och välsignar dethär arbetet och de här barnen! Det är ju helt underbart! Tack tack tack Gud. Jag känner mig så tacksam för allt här.

Veckans ord: "Dale!" Har äntligen förstått att det betyder "Come on!" Fick världens aha-upplevelse när jag förstod det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar