onsdag 14 september 2011

Inga fler slängkyssar!

Lång dag! Vi har pluggat spanska (som vanligt), och jag har lyssnat mer på spansk musik. Pedro har visat mig en låt om en björn och som jag tycker är mysig, så den lyssnar jag mycket på. Sen har vi hjälpt till lite på kontoret och sen kom det verkliga äventyret: Jag och Lovisa åkte in SJÄLVA till de centrala delarna av Buenos Aires och sen åkte vi hem till Pacheco helt själva!! Jag kände mig väldigt världsvan och duktig. Var underbart att kunna åka någonstans själva...Och jag fick en fin fläta i håret (lägger nog upp en bild på facebook sen) av en columbian på gatan, det var nice.

Igår tog jag en promenad i vårt kvarter och fick som vanligt MÅNGA blickar, bilar tutade, osv. Har förstått att jag tydligen ser väldigt skandinavisk ut. Sen gjorde jag något dumt: En kille skickade en slängkyss till mig och jag svarade med en slängkyss. Tänkte sen att det kanske inte var så smart och när jag kom hem frågade jag Pedro. Han sa att nej, det var inte så smart. Och idag lyckades jag skicka iväg en till slängkyss, vad är det med mina impulser?! Men från och med nu blir det inga fler slängkyssar!!

Tackar Gud för våra fina lägenhetskompisar och hur de tar hand om oss här. Känner verkligen att Gud är med mig och hjälper mig . Han är bra han...

Un abrazo fuerte a todos!

2 kommentarer:

  1. HAHHA! LISA?! Man skickar inte slängkyssar till vem som helst!

    åh, du är dig lik. Puss!

    SvaraRadera
  2. Hahah, nej, jag vet. Har fått x antal utskällningar och ironiska kommenterar av mina lägenhetskompisar. Så jag har nog lärt mig min läxa ;) Slängkyss på dig!

    SvaraRadera