fredag 9 september 2011

Lisa, den visa

Idag har varit en hektisk dag! Vi har pluggat MYCKET spanskgrammatik, tills vi (eller iaf jag) blev helt snurrig i huvudet. (Varför finns det två abstrakta formar av preteritum??) Vi har också hjälpt till på Kairos kontor och gjort en massa ärenden nere i Pacheco. Jag är sjukt stolt över att jag lyckades köpa ett argentiskt simkort själv! Mitt nummer, i nödfall, är alltså: 0059-011-1162506543

Igår kväll hade vi en väldigt mysig kväll med Pedrito och Daniboy. Det blev strömavbrott, så vi satt framför brasan med en massa ljus och spelade kort. Lyckades på något sätt avslöja att vissa människor i Sverige kallar mig fisen, och det tyckte dom var jättekul, så nu heter jag The Fart, när de vill retas med mig.

Argentina fascinerar mig mer och mer och jag tror verkligen att jag kan lära mig att älska det här stället! Mycket här gör mig glad. Men jag försöker att inte tänka för mycket på folk där hemma, för det gör mig bara ledsen.

Un beso fuerte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar