tisdag 8 november 2011

Vattenbrist, vattenkrig och fuktighet

Igår var jag och Lovisa så sjukt duktiga! Vi storstädade vårt kök! Och vi hade inget vatten i kranarna, så vi fick släpa upp vatten från vattenslangen utanför. Men med hög bra musik och högklassigt sällskap (varandra), så var det ändå ganska trevligt. Sen gick vi ut för att sola, vilket urartade i ett vattenkrig. (som man måste säga att jag vann, för jag fick in flest träffar) Dagen avlutades med att jag gick ut och SPRANG, för första gången här i Argentina. Så idag har jag otroligt ont i benen, vilket bara visar på hur väldigt otränad jag är.

Idag har vattnet kommit tillbaka och vi åkte som vanligt till förskolan igen. Vädret har nu blivit väldigt varmt och fuktigt, så vi har svettats hela dagen. Och nätterna här verkar kunna bli VÄLDIGT varma också. Något som jag och Lovisa inte är så förtjusta i. Och det är bara vår än så länge...

Min dunderförkylning är nu nästan över. Jag har bara lite ont i halsen och är lite snuvig fortfarande. (Åh, vad jag älskar ordet snuva!! Det är så gulligt och jag tänker alltid på den där sången om tomtegubben som hade snuva.)

FÖRRESTEN: Jag har lagt ut nya bilder i mitt Argentinaalbum på facebook. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar