måndag 28 november 2011

Rio de la Plata, baby

Det blev en fin helg i Uruguay! Men det var inte det lättaste att hitta till stället i BA där vi skulle hoppa på båten, vi sprang fram och tillbaka i den stora hamnen ett tag innan. Men tillslut kom vi dit och kunde åka till Uruguay. Nu var ju vi bara där en helg, så man kanske egentligen inte kan uttala sig, men jag tyckte att Montevideo var ganska likt Buenos Aires. Kanske lite fattigare, men annars samma. Lugnt tempo, en massa (!) killar som skriker åt en på gatan, dulce de leche i alla efterrätter, osv.

Vi hann se ganska mycket av gamla stan, gå på marknad (som jag älskar!) och bada mycket! Badandet ledde till att både jag och Lovisa blev ganska solbrända, speciellt Lovisa. Rosa är en fin färg. Vattnet var oerhört smutsigt och man blev såklart väldigt sandig av att vara på stranden en hel dag, så Lovisa och jag kom tillbaka till Buenos Aires med sand i öronen, i ögonbrynen, i armvecken och smuts överallt. Inte helt trevligt, men ändå ett helt okej pris för att ha fått bada i Rio de la Plata hela första advent.

Nu känner jag mig i princip helt frisk och det är underbart! Imorgon bär det av till förskolan igen :)

1 kommentar:

  1. Hej! Nu är jag tillbaka på kontoret igen, efter en finfin resa till Indien. Skönt att höra att du är frisk igen. Känns som att du fått stå ut med en hel del sjukdom under din tid i Argentina.
    Rosa är en fin färg...så länge den inte finns på huden, då blir den helt plötsligt farlig...
    Vi hörs den 12 dec...om du vill. Vilken tid blir bra för dig? Let me know!Kram kram

    SvaraRadera