torsdag 10 november 2011

Att leva nära hemskheter

Åh! Jag tycker att det är så hemskt när man kommer så nära hemskheter. Om man känner människorna som får vara med om de hemska sakererna, då blir de plötsligt så mycket verkligare och klarare. Och det är inte alltid trevligt. Häromdagen var det en brand i ett kvarter väldigt nära förskolan. Ingen människa dog, som tur var, men 18 hästar och en massa ägodelar brann upp. Och det är ju inte som i Sverige att de bara kan ta ut det på försäkringen eller ta av sina sparpengar för att köpa nytt, utan nu har de helt enkelt förlorat allt. Så hemskt! Vår chef berättade att en kvinna hade kommit till henne och skakat i hela kroppen och berättat vad hon hade förlorat. Men förhoppningsvis kommer "kommunen" ge dem litegrann och så kommer folk att skänka saker till dom.

Idag var det en fin dag på förskolan. Barnen skötte sig bra och jag hade tid att verkligen sitta ner och leka med dom. Det älskar jag. Och jag älskar när får många kramar. :)

Jag har antagit en väldigt argentinsk vana att äta galletitas (typ småkakor) flera gånger i veckan. Det kan inte vara bra för hälsan! Men jag assimilerar mig ju iallafall, och det är alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar