fredag 11 november 2011

Mamma Lisa

Idag fick vi följa med Margarita (vår chef) och titta på ett av husen som har blivit värst bränt av elden. Då fick vi även chansen att se fler av kvarteren i Villa Hidalgo. Så konstigt att se alla dom barnen som kommer och äter hos varje dag, utanför dessa ruckel/skjul/hus/vad-man-nu-ska-kalla-dem, som de bor i. Och väldigt hemskt att se hur det såg ut där elden hade härjat. Man såg att speciellt en av mammorna var helt traumatiserad.

Det var en fin dag på förskolan idag. Jag känner verkligen att jag lär känna barnen mer och mer! Och de blir gladare och gladare över att se oss. Men de fortsätter att tro att jag och Lovisa är syskon eller kusiner. De kan bara inte tro att vi inte är det, när ví är så "lika". Ett barn frågade till och med om jag var Lovisas mamma! Hahah! Vet inte om jag ska ta det som en förolämpning eller en komplimang...!er

Idag fyller Lovisa 20 ½, så jag håller på att baka äkta svenska bullar åt henne. Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar