tisdag 22 november 2011

Banana Skids och medlidande

Nu ligger jag här i vår soffa igen och är sjuk. Solen strålar in genom fönstret och steker mig lite. Har precis kollat på Titanic och gråtit en skvätt. Nu är planen att ligga här i soffan och äta resten av det svenska godiset som mamma skickade mig till min namnsdag! (Tack, mamma!! Bra timing!) Vet inte riktigt vad det är för sjuk jag är. Jag har ont i huvudet, kroppen är slö som en korv och jag har jätteont i magen av och till.

Jag tänker väldigt mycket på det här med medlidande. Man känner så mycket med barnen och det är så tufft att höra om allt de är med om. Jag kan krama dom, inte slå dom och hjälpa dom rita en kvadrat. Men sen kan jag inte göra så mycket mer, och det är ganska sorgligt. Man kan ju inte ta på sig alla världens bekymmer och bla bla bla, men det är svårt. Be gärna för alla barnen här, som har det väldigt svårt.

1 kommentar:

  1. Angående barnen och att inte ta på sig alla världens problem, kom ihåg: det handlar om att göra SMÅ SAKER MED STOR KÄRLEK. Och precis det tror jag mig veta att du är expert på! Fortsätt med det och du gör världen lite vackrare :)

    Krya på dig, vännen!

    Tänker på och ber för dig och de människor du möter! Kram från ett grått och ruggigt Göteborg /Emma

    SvaraRadera