onsdag 2 november 2011

Sí, yo hablo castellano

Nu har jag två dagar i rad haft en diskussion med en liten kílle (alltså samma kille) vilket språk jag pratar. Han hävdar att jag pratar engelska, medan jag säger att Nej, jag pratar ju spanska, men inte lika bra som han. Men han kan inte riktigt ta till sig detta. Det verkar inte slå honom att han inte skulle förstå mig om jag pratade engelska. haha

Vi hade en ganska tuff eftermiddag på förskolan idag. Våra galna eftermiddagsklass var extra galna. Och i slutet satt jag - med en liten flicka i knäet, som hela tiden kramade mig hårt - och stirrade på hela kaoset. Nästan lite roande att tänka på såhär i efterhand, men det var inte så kul då. Men jag försöker tänka att jag säkert hjälper någon där iallafall (t.ex. flickan som jag kramade?) och då är det värt även de jobbigare dagarna.

Påmindes idag om hur mycket jag tycker om att åka buss och lyssna på r'n'b. En fantastisk kombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar