lördag 19 november 2011

"Manuelita vivía en Pehuajo..."

Vilken känsla! Man känner på sina kläder och upptäcker att det är alldeles fuktigt. Och så tänker man: "När spillde någon vatten på mig?" Men så inser man tillslut att det är svett. För ja, nu är det VARMT och FUKTIGT här i Buenos Aires. Och då får man nya sorters svett, som man väldigt sällan innan har upplevt. Och varmare ska det tydligen bli, typ uppåt 35-40 grader. Inte något jag ser fram emot...

Veckan har i stort varit fin. Igår gick vi på bio med våra gangsta-kompisar. Jag och Lovisa var otroligt pepp innan! (Och det var en bra film också)
I onsdags firade vi traditionens dag och musikens dag på förskolan. Så alla barnen fick uppträda inför föräldrarna med sången "Manuelita". Det är sång med fyra långa verser, som jag och Lovisa också har lärt oss utantill. Inte så illa, tycker vi. Sen var det lite dans och sång, osv.

Nu är det bara lite mer än en vecka kvar på förskolan innan barnen får sommarlov. Det känns jättekonstigt! Vi känner att vi precis har börjat lära känna barnen och förskolan ordentligt och så tar det bara slut! Men vi ska jobba med lite andra saker och sen träffar vi dom igen i februari. Den som det känns jobbigast att säga hejdå till är en liten flicka som är världens bråkigaste. Vårt smeknamn på henne har varit Hon-som-alltid-ligger-på-golvet-och-skriker. Men samtidigt är hon världens underbaraste! Och hon har börjat tycka om mig, så så fort jag tar henne i famnen lugnar hon sig och lägger huvudet emot mitt bröst. Då bara smälter man!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar