fredag 3 februari 2012

Regn och sommarkollo

Den här veckan har det regnat. Typ varje dag. Jag tyckte att det var ganska mysigt, för det regnar ju i princip aldrig här. Men sen hörde jag att det hade varit översvämning i husen i Villa Hidalgo och då kändes det mindre kul. Deras avloppssystem är inte de bästa, så när det regnar mycket stiger vattnet i husen. Häromdagen hade det varit upp till midjan i vissa hus. Det är verkligen orättvist, att vissa har det som dom har det och att vissa har det som jag har det. Man skäms nästan ibland.

Annars har det varit en fin vecka. Barnen har varit på sommarkollot, alla dagar utom en, när det regnade för mycket. Och jag har hjälpt till i matsalen, vilket innebär att jag har torkat ungefär tusen bord. Om man hade kunnat ta en master på att torka bord, skulle jag ha varit redo för examen vid det här laget. 
Och barnen är så galet fina!! De blir jätteglada när de ser oss på morgonen och skriker: "Hola Lisa! Hola Lovisa! Van hoy?!" ("Hej Lisa! Hej Lovisa! Kommer ni idag?!")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar