lördag 11 februari 2012

Mycket kärlek

Idag var sista dagen på ön för mig. Det kändes sorgligt, såklart. Men jag kände ändå att det blev en bra avslutning på det hela (precis som jag hade bett Gud om). Det kom mycket barn och de fick äta frukost och höra om skapelsen. Sen ritade dom, bland annat teckningar till mig, som jag ska ta med mig hem. Och sen, när alla barnen hade gått hem (och blivit pussade av mig), gick vi hem till paret vi brukar jobba med på ön, och åt asado (grillat kött, typ). Alla visade så mycket kärlek idag, det blir man glad av! Och jag kände mig väldigt lugn när jag åkte därifrån. Gud jobbar verkligen på Ciervo Rojo, som ön heter, genom kyrkan. Och paret som jobbar där, Monica och Daniel, gör ett fantastiskt jobb. De lägger ner pengar och tid och hela sina själar i jobbet där. Fantastiskt, helt enkelt!

Har lite ont i magen nu. Och jag vet att det är för att min kropp blir lite arg på mig för att jag snart ska genomgå ännu en stor förändring, åka till Sverige alltså.
Ni som ber får gärna be om en underbar sista vecka! 

1 kommentar: