onsdag 15 februari 2012

Åh, denna dubbelhet!

AHH! Jag har bara två dagar kvar på förskolan nu! Efter fredag kommer jag inte dit mer (om jag inte kommer tillbaka till Argentina någon gång, vilket jag hoppas att jag gör). Det känns inte så kul att jag åker nu, när jag precis har kommit in i allting. Min spanska har blivit så mycket bättre och jag kan äntligen slappna av lite mer i språket. Jag trivs väldigt bra i min lägenhet och med mina kompisar och med mitt jobb här! Och då ska jag åka...Men samtidigt vill jag åka, för jag längtar efter Sverige. Åh, denna dubbelhet! Men jag är iallafall väldigt tacksam till Gud för allting jag har lärt mig här! Jag har växt otroligt mycket, på flera olika sätt. Kanske är jag till och med lite mera vuxen nu?

Igår hade vi avslutning för sommarkollot och även födelsedagskalas för förskolan. Vi åt tårta och barnen fick dansa (lite motvilligt) murga, som är någon kulturell grej här. Och så var vi lite extra mycket vid poolen. Trevlig, men lång dag. Sen fick jag hänga med alla mina fina kompisar ifrån VillaHidalgo på kvällen. Ja, man kan ju säga att jag kommer att sakna dom. Jag kommer att sakna hur gentlemansaktiga de är, deras värme, deras omtänksamhet och ja...allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar