fredag 17 februari 2012

"Det är en sorgens dag för oss alla"

Imorse hade jag detta citat på hjärnan: "Det är en sorgens dag för oss alla." Tror att det kommer ifrån Lejonkungen. Hursomhelst så kom dessa sorgens tankar ifrån att det var min sista dag på förskolan idag. Det kändes väldigt sorgligt och jag kände mig ganska spänd under dagen, men också väldigt tacksam och glad. Jag fick pussa alla barnen hejdå. De kramade mig och frågade varför jag skulle åka, vad svarar man på det? Fröknarna gav mig ett stort kort och bjöd mig på tårta.
Tänk vad mycket jag har lärt mig de senaste månaderna! Förut fattade jag nästan ingenting av vad de sa och jag kände mig som en främling och turist vart jag än kom. Nu förstår jag i princip allt dom säger och jag känner mig mycket mer som "en i teamet". Vi vet hur grejer fungerar, vart saker ligger, hur saker ska göras, osv. Jag har fått en vardag här i Argentina, nu är Argentina MITT. Så känns det, en otroligt tillfredsställande känsla.

Nu ska helgen spenderas med vänner härifrån och med packande. På måndag blir det Hejdå Argentina och på tisdag blir det Hej Sverige. Tänk, vad konstigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar