fredag 16 december 2011

Vilken kvinna jag är

Igår blev det en speciell dag på förskolan, eftersom både Lovisas hela familj, Daniel, Pedro, Pedros kompis och vår handledare var och hälsade på. (Fast det var bara Lovisas familj som stannade hela dagen.) Det var  otroligt konstigt att det kom några andra utomstående som trängde sig in i vår lilla bubbla! Då såg man allting ur ett nytt perspektiv igen och man fick utvärdera sig själv lite också. Och jag blev faktiskt rätt nöjd med min utvärdering: Tänk att jag har lärt mig så mycket spanska!! Och tänk att jag har lyckats få förtroende hos många av de här barnen som är rätt så stängda!! Och tänk att jag har kommit in i en argentinsk förskolas rutiner! Vilken kvinna jag är.

Julstämningen kommer i små portioner, då och då. Lovisas familj tog med sig pepparkakor som vi har ätit. Och igår fixades det pepparkakshus, med non stop och allt. Fantastiskt! Barnen gör julpyssel på förskolan. Imorgon blir det julfest på ön, det blir intressant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar