tisdag 20 december 2011

Jag vill alltid tacka...

De senaste dagarna har varit lite jobbiga, på grund av flera olika saker. Men nu tänkte jag berätta för er vad jag är mest tacksam över här i Argentina:

- Barnen! Jag är så tacksam över att jag älskar dom och att dom älskar mig. Och jag blir så glad när de blir glada över att se mig och nästan drar av mig armarna, för att de försöker få mig att sitta bredvid dom och ingen annan. Och det känns bra eftersom att jag vet att kärlek är meningsfullt.
- Att jag får lära mig så mycket! Det är helt galet hur mycket jag får se och hur många nya intryck jag får ta in! Jag får lära mig mer om varför människor är fattiga, hur det är att leva där vattennivån stiger och sjunker lite närsomhelst, hur man säger tönt på spanska, osv osv.
- Lovisa! Det är väldigt fint att ha med sig en väldigt fin människa genom alla dessa upplevelser. Och dessutom en massa andra människor runt omkring, som är som små ljus i ens vardag.
- Och sen Gud såklart. Som jag har att tacka för allt detta.

Nu förbereder sig alla här inför julen. Vi hade stort julfirande på ön i lördags, med alla barnen där (och några vuxna) och det var väldigt fint. Barnen fick höra om Jesus födelse, sjunga julsånger, äta gott och slutligen få varsin julklapp. Väldigt uppskattat! 
Idag fick barnen på förskolan i princip samma sak. Det kom en ungdomskör som sjöng sånger med dom och för dom. Och sen fick alla varsin julklapp. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar