torsdag 8 december 2011

Fler lussebullar och lättroade barn

Ännu ett lussebullsbak! Underbart! Vi har nämnligen ledigt idag, eftersom det är jungfru marias dag, så jag bakat. Jag tror att jag skulle kunna leva på lussebullar ganska länge utan att tröttna. Jag har även rensat vår uteplats, så att kackerlackorna INTE ska kunna trivas där.

Jag har haft fina dagar på dagis den här veckan. Eftersom det har varit avslutning, så är barnen klara med allt som de skulle göra under året, så nu får de mest leka. Jag tycker att det är så underbart med barn, att de är så lättroade! Det finns en karusellgunga utomhus, som barnen älskar att leka i. Och när vi är med och skjuter på, skriker de av förtjusning över att det går så fort! "Mas fuerte!" vrålar de samtidigt, vilket betyder ungefär "Mer fart!"

Snart ska jag gå och ta ett dopp i grannens pool, för jag känner hur ryggen klistras fast emot soffan med svett. Inte okej.

1 kommentar:

  1. Själv sitter jag med ett tänt ljus i tjocketröja och hör regnet smattra mot rutan och åskan mullra i fjärran. Julstämningen är på topp!
    Kram /Emma

    SvaraRadera